Siapa Kim Chungha Chungha? Ketahui Mengenai Salah Satu Penyanyi Terbaik di K-Pop!

Jauh dari semua topik korona .... Hari ini di bahagian Radio Online kami, ini perenggan yang dikemukakan oleh Penyiar Sam kita akan bercakap mengenai Pop Korea atau [kpop] muzik menjadi sangat popular, kerana pangkalan peminatnya telah berkembang pesat sejak beberapa tahun kebelakangan ini, dan semakin hari semakin ketara.

Dengan begitu banyak penyanyi dan penyanyi mempersembahkan lagu dan album yang berbeza untuk memenuhi semua selera, penyanyi yang menawan Kim Chungha telah diakui sebagai salah satu ikon seni pop Korea yang paling terkenal. Dia adalah penyanyi, penulis lagu, koreografer, dan pemain profesional. Dia telah memikat hati banyak orang di seluruh dunia untuk mengenali salah satu penyanyi terbaik dari era k-pop semasa!

 

Tentang kehidupannya dan permulaan kariernya:

Dilahirkan di Seoul di 1996, Chunghae tinggal di Dallas, Texas, selama lapan tahun sebelum kembali ke Korea untuk mencuba menjadi penyanyi. Dia lulus dari Universiti Sejong dengan jurusan tarian. Dia melakukan ujian prestasi di dua syarikat hiburan terbesar di Korea, YG Entertainment dan JYP Entertainment, untuk menerima dan melatih yang terakhir untuk jangka masa yang munasabah sehingga akhirnya dia meninggalkannya untuk bergabung dengan syarikatnya sekarang, Hiburan MNH.

Dia berlatih selama tiga tahun sebelum mengikuti program bakat realistik PRODUCE 101, di mana 101 pelatih dari syarikat yang berlainan bersaing untuk berpeluang untuk menang dan menjadi antara yang pertama 11 untuk mendapat peratusan pengundian tertinggi, untuk dimasukkan ke dalam kumpulan nyanyian sementara dan mendapatkan kontrak jangka pendek. Dengan menyebut bahawa program ini selalu mempunyai banyak pengikut di Korea, jadi skuad baru pasti akan mendapat penonton yang banyak, dan pelatih yang menang akan mempunyai peluang yang sangat baik untuk membina karier untuk mereka walaupun selepas perpisahan pasukan mereka.

Chungha mewakili agensi MNHnya dan membezakannya dari episod pertama program ini, ketika penampilannya di panggung dan bakatnya menjadikannya tempat keempat undian, untuk memenangi kediamannya sebagai salah satu anggota kumpulan baru IOI yang terpisah pada bulan Mac 2016.

Seperti yang diharapkan, IOI sangat berjaya walaupun dalam jangka masa yang singkat, kerana kontrak mereka malangnya tamat. Mereka berpisah pada Januari 2017, dan ahli masing-masing kembali ke agensi yang menjadi milik mereka untuk menyelesaikan kerjaya seni mereka, dan kebanyakan mereka telah menyertai pasukan nyanyian lain; Walau bagaimanapun, MNH melihat masa depan di Chungha sebagai artis bebas, dan ia telah dilancarkan beberapa bulan kemudian dengan album Hands-on Me, dan ia adalah single utama, Mengapa Anda Tidak Tahu. Oleh itu, kerjaya seninya yang terkenal, dinobatkan dengan kepenatan dan kerja keras, telah mula mencapai apa yang dia sekarang.

Kim Chungha sebagai penyanyi solo:

Chungha telah bekerja secara berterusan dan sepanjang tahun sejak debut sebagai artis solo, dari mempromosikan albumnya hingga menyertai banyak festival dan konsert dan bekerjasama dengan banyak artis tanpa dilupakan, sudah tentu, merakam lagu-lagunya dan meletakkan ideanya sendiri dalam pelbagai tariannya. Ia telah melancarkan empat album mini setakat ini. Lebih daripada tujuh lagu berkolaborasi dengan artis yang berbeza, sebagai tambahan kepada 5 Lagu OST untuk pelbagai drama Korea.

Lagu-lagu Chungha mendapat banyak cinta dari peminat, dan popularitinya mula meningkat dengan stabil, pada awal kerjaya seninya sebagai idola tunggal dan di 2018 dia membuat kemunculan lirik pertamanya setelah debut dengan lagu itu “Roller Coaster” yang sangat berjaya sebagai artis baru pada masa itu.

Manakala tahun 2019 adalah perubahan paradigma dalam kerjayanya. Chungha membuka tahun dengan lagunya “Kena pergi”, yang merupakan kejayaan yang mengagumkan dengan cara apa pun, dan menjadikannya tumpuan perhatian semua peminat k-pop di seluruh dunia kerana kehebatan suaranya, perbezaan tarian dan persembahan profesionalnya dalam semua perbezaan.

Lagu ini mendapat banyak kejayaan pertama untuk Chungtha, dia menang 7 kali program muzik TV yang ditayangkan setiap minggu, dan itu adalah lagu pertamanya yang menang sama sekali, kerana ia adalah salah satu lagu yang paling digemari di Korea tahun lalu, ia dimainkan di setiap restoran dan kedai, dan tariannya Dia menjadi terkenal dengan persembahan kecil dan besar.

“Kena pergi” dicalonkan untuk banyak anugerah pada akhir tahun ini, termasuk Song of the Year tiga kali, dan dia memenangi tarian wanita terbaik di Anugerah MAMA, pertunjukan tarian solo terbaik di MMA (Anugerah Muzik Melon), melantun digital pada majlis tersebut. GDA (anugerah cakera emas) anugerah, serta produksi tahun ini di Seoul Music Awards (Sekolah Menengah (Anugerah Muzik Seoul). Ia juga – menurut Billboard – adalah salah satu 100 lagu K-pop terbaik yang dikeluarkan pada dekad yang lalu.

Dia juga mengeluarkan album keempatnya, “Berkembang”, pada musim panas tahun itu, yang merupakan album kegemaran saya secara peribadi. Ia mengandungi lima lagu, termasuk lagu utama “membentak,” yang menang 6 kali gilirannya pada program muzik mingguan, lagu itu “berkembang” ditulis dalam Bahasa Inggeris sepenuhnya sebagai cara untuk berkomunikasi. Dengan peminat di seluruh dunia, kerana dia mahu album itu menjadi lagu yang mereka cepat fahami, selain lagu “Chica,” yang sangat disukai kerana menjadi lagu yang Chungha memberi semangat kepada wanita dari mana-mana dan memberi mereka keyakinan dan kekuatan.

Dan pada tahun 2020, dia melepaskan sehingga kini sebuah lagu “Semua Orang Mempunyai,” dan mengumumkan bulan lalu untuk pelancaran album penuh pertamanya tidak lama lagi.

Kami juga mendengar lagu barunya, “Menginap malam ini,” pada bulan April 27 bulan lalu, sebelum dikeluarkan secara rasmi kemudian. MNH telah mengumumkan bahawa Chungha telah menandatangani kontrak dengan rakan syarikat ICM Amerika untuk memulakan promosi di Amerika dan di peringkat global. Dia telah mengesahkan fokus Chungha untuk menyanyi dengan kemungkinan memperluas kariernya sebagai pelakon wanita di Amerika Syarikat, dan kami menunggu apa yang anda tawarkan kepada kami sepanjang tahun ini!…

 

Bakat Kim Chungha Chungha untuk menari:

Chungha belajar menari 6-7 bertahun-tahun sebelum dia menjadi idola, menjadikannya tanpa kecuali satu penari terbaik dalam generasi k-pop sekarang, dan dia mengambil bahagian dalam koreografi bahkan sebelum debutnya secara rasmi di IOI, ketika dia merancang tarian untuk lagu terkenal Bang Bang yang dilakonkannya Pelatih wanita adalah antara persembahan PRODUCE yang paling terkenal 101, dan selepas debut di IOI, dia merancang tarian untuk lagu terkenal mereka “Whatta Man.”

Sejak debutnya sebagai idola tunggal, Chungha telah terlibat dalam reka bentuk semua tarian lagu-lagunya saat ini dan telah menerbitkan pelbagai video bersama pasukan tariannya yang menampilkan lagu-lagu yang kita semua kenal sebagai Taki Taki, Tuhan itu seorang wanita, tujuh cincin.