Mengapa Radio Internet adalah Peluang Pengiklanan Terbesar Masa Depan

Radio internet berpotensi menjadi bentuk media yang paling banyak ada di masa ini. Lebih menarik perhatian anda daripada filem, televisyen, atau buku. Ini kerana mendengar muzik dapat dinikmati semasa melakukan aktiviti lain. Sebelum saya pergi lebih jauh, izinkan saya membuat perbezaan penting: terdapat dua jenis pendengar, bersandar dan bersandar ke hadapan. Pendengar yang santai mendengar pengaturcaraan muzik melalui senarai main atau stesen radio (fikirkan "tetapkan dan lupakan"), sedangkan pendengar condong ke hadapan memilih lagu secara individu. Majoriti orang lebih suka pengalaman bersandar.

dalam 2014, satu per tiga of Americans used their phones to stream music. Belia (18-24) ldihantarkan ke radio internet more than terrestrial. Dua daripada lima aplikasi teratas yang paling popular di Amerika ( Pandora and Youtube) digunakan untuk streaming muzik. With Americans now menghabiskan lebih banyak masa di telefon mereka than watching television, tidak pernah ada masa yang lebih tepat untuk memaksimumkan internet pengalaman radio.

Mari kita pertimbangkan potensi radio internet. The average person sleeps approximately tujuh jam sehari, yang bermaksud ada sehingga tujuh belas jam mendengar setiap hari seseorang dapat mendengar radio internet. Selain itu, it’s expected that in two years 3.5 bilion orang will be online, menjadikan jumlah masa mendengar mungkin di seluruh dunia 59.5 bilion sehari. Dengan purata pendapatan per seribu jam berjumlah $42.77 (Kadar Pandora dalam 2014), terdapat kemungkinan had harian kira-kira $2.5 bilion dalam 2017. Diberikan, ini mengandaikan bahawa kadar pasaran adalah sama di seluruh dunia, yang pada masa ini tidak berlaku.

Untuk potensi ini dapat direalisasikan, syarikat perlu menyediakan pengalaman mendengar yang sangat diperibadikan yang belum dapat dioptimumkan sepenuhnya. Radio internet mesti sesuai dengan setiap bahagian hari anda. Bayangkan secara pasif didorong muzik yang tepat yang membantu anda bangun, mendorong anda untuk berlari dengan lebih pantas, bekerja dengan lebih produktif, dan banyak lagi. This type of personalization has already bermula dalam iklan tetapi belum dilaksanakan dengan baik pada radio internet.

Walau bagaimanapun, halangan untuk radio internet peribadi peribadi ini perlahan-lahan dihapuskan. yang sekumpulan data peribadi yang merangkumi selera kita semakin bertambah, yang seterusnya bermaksud kita juga dapat lebih memahami selera orang yang serupa. Dengan penurunan kos streaming, mengumpul, dan menyimpan sejumlah besar data, serta pertumbuhan alat yang kuat untuk menganalisisnya, kemampuan kita untuk meneroka dan membuat kesimpulan dari banyak maklumat ini nampaknya tidak berkesudahan. akhir sekali, barisan hadapan (label rekod utama) kini bersedia melakukan peralihan digital ini. Dalam tiga tahun kebelakangan ini, label telah menandatangani perjanjian yang menjadikan perpustakaan muzik mereka dapat diakses berdasarkan permintaan berdasarkan undang-undang, menetapkan tahap untuk transformasi penemuan digital ini berdasarkan data besar.